vrijdag 19 september 2014

Ra ra, waar is dit nu weer voor....

 
Momenteel erg druk met, jawel, weer een achterkant. Heel snel had ik alle blokken van mijn Sylvia's Bridal Sampler al aan één stuk, maar ik had me bedacht dat een randje erlangs wel mooi zou zijn. Tja, en die heeft zo'n kleine twee jaar op zich laten wachten.


Al twee jaar geleden een leuk bijpassende achterkant stof ervoor gekocht en dat was het dan. Dat die stof niet voldoende zou zijn, wist ik al. En ook de restjes van de blokken erbij bleken niet voldoende. 

Toen wij nog maar pas geleden een wedstrijd van het Nederlands Basketbalteam in Leiden gingen bezoeken, hebben we eens een stop in Woerden gemaakt. Ahh, keus genoeg uit diepe paarsen  om er een mooie achterkant van te gaan maken.



Het blijkt wel goed opletten te  zijn voor die brede ruitenrand. Ik heb "pas" drie keer de fout gemaakt om een schuin rijtje er net verkeerd aan te zetten. En dat terwijl ik pas met mijn eerste brede ruitenrand bezig ben...gaat goed.

Maar het middendeel is tenminste al af.

En weet je wat ik afgelopen februari op de beurs in Zwolle heb gekocht? Ook maar eens van die zachte lapjes voor een ragtime quilt. Voelt zo lekker knuffellig aan. En van de zomer was dat natuurlijk zo gepiept. Lekker buiten zitten knippen uiteraard, konden de draadjes zo wegwaaien.
Gisterenmiddag dochterlief betrapt, al slapend op een bankje onder die knuffelquilt in de veranda. Het lag blijkbaar zo lekker dat ze pas na zonsondergang naar binnenkwam.
Jullie ook veel plezier met achterkanten verzinnen voor tops die allang klaar liggen om te quilten.
 
Groetsels,
Spirit

1 opmerking:

  1. Wat een leuke achterkanten maak je toch, je maakt het jezelf niet makkelijk.
    Je SBS is werkelijk prachtig. En dan je ragtime quilt wat een plaatje, mooie herfst tinten.

    BeantwoordenVerwijderen