vrijdag 13 maart 2015

Bertie's Year

Zo, daar zijn we weer eens. Afgelopen najaar een pakket van twaalf maandquiltjes besteld met de bedoeling om vanaf december iedere maand een quiltje te maken. Tsja, voornemens, voornemens.
Ze hebben er niet voor niets een speciaal woord voor verzonnen.

 


Het was dus bij een voornemen gebleven. In december nog wel een beginnetje gemaakt met het januari quiltje, maar daar bleef het dan ook bij.  Allerlei projecten kregen voorrang, borduurwerkjes voor kerst, Kerstinitialen om samen met een flesje  wijn cadeau te doen aan gastvrouwen/gastheren bij een winterse visite. Met spoed wat ruggensteuntjes "moeten" maken voor collega's. Met liefde gedaan uiteraard en in gedachte bij hen, want voor een echt naaste collega gaat het hard en snel.

Op de beurs in Zwolle weer nieuwe wolletjes voor sokken gekocht en daarna zo enthousiast geweest dat er inmiddels al drie paar gebreid zijn. Nog zoiets. Vorig jaar op de beurs heel grof linnen en dikke spelden gekocht om toch weer eens te gaan kantklossen. Ook dat lag nog steeds in het tasje van de beurs, oeps. Dit jaar kwam ik langs de stand van LOKK (Landelijke Organisatie van Kant Kunst) en deze geven eens per maand een patroontje uit, om bij hun 40 jarig jubileum, 40 kantjes gepubliceerd te hebben. Dat kloskussen dus van zolder en jawel de eerste kantjes al geklost. 

 
 
Kinderen Lucht, Water en Vuur waren dit jaar met carnaval eindelijk over die "verkleedpartijen" gegroeid. Er werden gewoon lekkere warme kielen en kieljasjes gekocht.  Ja, en ook wij zijn toen overstag gegaan.  Toen Aarde en ik net samenwoonde had ik namelijk van oude spijkerbroeken kielen voor ons gemaakt. Die van mij paste ik al een aantal jaren geleden niet meer en Aarde was de zijne nu ook wel beu. Nieuwe jasjes voor ons dus ook. En aangezien wij altijd de Oeteldonkse emblemen  voor ons zelf en voor de kinderen verzameld hebben voor alle jaren dat we al carnaval meebeleefd hebben, had ik dus "maar" zo'n 150 emblemen over te zetten van de oude kielen naar de nieuwe, pffft. Aarde is van oorsprong geen Oeteldonker, voor de rekenaars onder ons ;-).

Maar de laatste weken heb ik dus toch die Bertie quiltjes onderhanden genomen en jippiejajee, ik ben nu "bij".  Nu maar hopen dat de rest wel op tijd gemaakt wordt.


Januari
Februari





April





Maart
Lief zijn ze geworden niet dan? Ik heb ze gevuld met tussenvulling van katoen om ze aan de muur te hangen. Maar nog voor ik ze sloot van achteren, bedacht ik dat ik er ook kussentjes van kon maken. Voorlopig dus voor aan de muur, maar wie weet worden het toch ooit nog kussentjes.

Groetsels,
Spirit


Geen opmerkingen:

Een reactie posten